Du kan på vegne af din forening opkræve betalinger og kontingent gennem appen, som medlemmet nemt kan betale via MobilePay integreret i MinForening appen eller via Ekstern betaling.
Ved Ekstern betaling overfører medlemmet enten penge til foreningens bankkonto eller betaler til foreningens egen MobilePay MyShop.
Under Notifikationer/Betalinger i appen har medlem og forælder et samlet overblik over kommende betalinger og kvitteringer for tidligere betalinger.
Importerede medlemmer, som ikke har fået oprettet sig som bruger i MinForening via link i invitationsmail og dermed ikke har downloadet appen endnu, får mails om betalingsinfo i stedet for notifikationer i appen. De kan således kun betale Eksternt.
Ved Ekstern betaling kan kasseren afstemme betalingerne på foreningens bankkonto ved at godkende betalingerne i MinForenings betalingsmodul.
Sådan opretter du en betaling eller kontingent:
- Gå til venstre side af skærmen og gå under Betalinger.
- For at oprette en betaling trykker du Opret Betaling øverst til højre på skærmen.
- Angiv en titel, pris, betalingsperiode (start- og slutdato), betalingsfrist, betalingsform (MobilePay og/eller Ekstern betaling) og info ved ekstern betaling. Tryk derefter på Vælg betalere.
- Vælg Grupper eller Personer alt efter hvem, der skal have udsendt en betalingsopkrævning og Opret betaling (Nb! Tilføjes nye medlemmer til en gruppe inden for betalingens betalingsperiode, får medlemmet automatisk tilsendt en betalingsanmodning).
- Når du har oprettet en betaling, kan du sende Påmindelser og indtaste Noter vedr. det enkelte medlems betaling samt få overblik over hvem, der har betalt og ikke betalt. Medlemmer og forældre kan også skrive Kommentarer, når de betaler Eksternt.
- Du kan eksportere oversigten over medlemmernes betalinger til en Excel-fil, som du kan indsætte som bilag i foreningens regnskab.
Se også video her